Przejdź do treści
1. Strona główna
Przejdź do stopki

Logopeda

Treść

Profilaktyka (zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy):

- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej
- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej
- zapobieganie dysharmonii rozwojowych
- stymulowanie rozwoju poznawczo - językowego
- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną tj. - ćwiczeń ortofonicznych, słuchowych, rytmicznych, usprawniające narządy mowy, artykulacji, dykcji
- współpraca z nauczycielami - uświadamianie ważności prawidłowej wymowy u dzieci; - zapewnienie pomocy o charakterze terapeutycznym i instruktażowym; - udostępnianie opracowanych materiałów

 

Diagnostyka (rozpoznawanie zakłóceń lub zaburzeń językowych):

- przeprowadzanie badań wymowy dzieci szkolnych
- zdiagnozowanie logopedyczne
- udostępnienie wyników badań zainteresowanym nauczycielom i rodzicom

 

Terapia (usuwanie, likwidowanie wszelkich zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej i pomoc w przezwyciężaniu problemów dzieciom mających trudności z mówieniem, rozumieniem, pisaniem i czytaniem):

- objęcie opieką logopedyczną wyznaczone dzieci
- systematyczne prowadzenie zajęć logoterapii w szkole (w małych zespołach)
- rozwijane komunikacji językowej poprzez usprawnianie funkcji mowy
- umiejętności wypowiadania się
- wyrównywanie opóźnień mowy
- korygowanie wad wymowy
- stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego
- usprawnianie procesów wzrokowo- ruchowo- słuchowych
- wyrównywanie dysharmonii w przypadku dzieci z zaburzoną koordynacją
- udzielanie porad i wskazówek
- zaprowadzenie zeszytów zajęć logopedycznych z zaleceniami do utrwalenia w domu
- poinstruowanie nauczycielki grupy o sposobach korekty wad wymowy z dziećmi objętymi terapią
- w przypadku trudności, nawiązywanie kontaktu z psychologiem, audiologiem z poradni pedagogiczno- psychologicznej i poradni wad słuchu

Badanie mowy przeprowadzamy na początku roku szkolnego, aby jak najwcześniej rozpocząć reedukację.
Celem terapii wad mowy jest usunięcie wszelkich wadliwych dźwięków i wytworzenie na ich miejsce nowych, prawidłowych.

 

Kadra: p. Anna Kobak, p. Marta Luberadzka

 

55710